≡ Menu

Harga KTM Duke 200 Pasaran Malaysia RM7,275?

KTM Duke 200

Beberapa hari lepas, KTM Duke 200 dilancarkan di India oleh Bajaj Auto dengan harga Rs 1.18 lakh (1 lakh bersamaan 100,000 Rupee atau Rs 1,18,000) seunit. Bagi peminat motorsikal jenis naked ini, sudah pasti menanti berapakah harga pasaran KTM Duke 200 di Malaysia. Jika ditukar secara terus melalui Yahoo Currency Converter kepada Ringgit Malaysia, harga KTM Duke 200 lebih kurang RM7,275.00 seunit.

Menurut laporan Berita Harian, KTM Duke 200 CKD (pemasangan tempatan) akan dijual pada harga sekitar RM15,000 hingga RM18,000 seunit menjelang awal tahun 2012. Namun sehingga hari ini, masih belum ada pengumuman rasmi daripada KTM Malaysia. Pelbagai spekulasi boleh dikeluarkan oleh peminat motorsikal KTM Duke 200 jenama Austria ini sementara menanti harga rasmi daripada pengeluar.

Harga atas jalan bagi Duke 690 ialah RM44,800 seunit dan RM48,915 bagi Duke 690R pemasangan tempatan dengan penjimatan 18.6 peratus atau RM10,272 dan 17.3 peratus atau RM10,262 daripada harga model diimport sepenuhnya (CBU) iaitu RM48,915 seunit bagi Duke 690 dan RM59,177 bagi Duke 690R.

KTM Duke 200

19 comments… add one

  • lunaticg January 27, 2012, 10:56 pm

    Ni mesti kena cukai kan? Jadi harga mesti lagi tinggi dari India tu kot.
    Entri terkini lunaticg: 100 dollars watermelon note for auctionMy Profile

    • Adam Roslan January 27, 2012, 10:58 pm

      Kalau RM7k, semua brader naik FZ 150 akan beralih ke KTM, CC pun lagi tinggi. Macam dilaporkan BHarian, harga boleh mencecah RM18,000.00!

  • titan January 28, 2012, 12:10 am

    peh, tak mampu aku nak beli..
    Entri terkini titan: Iklan banyak, iklan sikit.My Profile

    • Adam Roslan January 28, 2012, 1:25 am

      Orang kayo. Takkan tak mampu? Katakan saja tak hendak. :)

  • Juan January 28, 2012, 4:20 pm

    rm7k boleh la lagi
    Entri terkini Juan: Latest Western Actor May Convert to IslamMy Profile

  • budin January 28, 2012, 10:29 pm

    sebenarnya semuan rega kenderaan adalah mampu milik. tp atas sifat tamak pimpinan n pemerintah, semua nak makankedarah kenakan cukai. mampos ra’ayat, mini cooper clubman brapa rega jer kat luar. +/- 100 k jer, kat m’sia???

    • Adam Roslan February 5, 2012, 1:57 am

      Sengsaranya kita, dari kecik sampai ke besar terleleh tengok SBK.
      Mini Cooper S Countryman dijual pada harga RM285,888.

      • yusri November 25, 2013, 1:58 pm

        murah dorhh….Rm7k..wa angkat 1

    • mainmoto March 20, 2012, 8:01 pm

      betul tu bro……jom kita pindah dari msia ni…..kat luar sume murah….

  • Ekal January 30, 2012, 1:10 pm

    kalau tak kena cukai, dapatlah harga RM 7,275.00, tapi cukai kat Malaysia tinggi, so, paling kurang murah pun Rm 14, 100.00 Ktm ni. aku dah tanya.

    • Adam Roslan February 5, 2012, 1:53 am

      Dah tanya ka bro? Katanya di Cheras boleh book, RM18k. Pergh.

    • geng April 17, 2012, 12:51 pm

      susah la macam ni nak pakai moto besar ckit pun payah

    • amran April 26, 2014, 1:43 pm

      ktner bro nengok rm14100..

  • am February 21, 2012, 1:09 am

    malaysia adalah negara yang mengenakan cukai antara yang tertinggi di dunia..selagi pemimpin yang kita pilih tak kurangkan belanja duit rakyat..sampai mati ler kita naik Ex-5 buruk

    • mainmoto March 20, 2012, 8:03 pm

      betul tu bro…..jom kita belajo pandai2…..nanti leh jd pm….

  • hardy September 23, 2012, 2:43 am

    mahal siot!!!!!klau 7k ok la jugak..

  • kirov December 19, 2013, 1:54 am

    cukai smpai Rm10k , cekik darah btol la cukai malaysia ne

  • Ahmad July 23, 2014, 2:34 am

    Kereta Hyundai starex kat korea rm70K kat malaysia rm147K. kalo beli kat korea boleh dapat dua biji kereta dengan harga 147k tu.

    • ridzuan bin mohd nor September 28, 2014, 12:44 pm

      btul tu bro

Leave a Comment

Papar entri terkini dengan Commentluv <3


Next post:

Previous post: